Veelgestelde vragen over ons retourbeleid
Mocht het nog niet duidelijk zijn dan hebben we hier enkele veelgestelde vragen over ons retourbeleid opgesomd:

1. Wat is de retourperiode?
Je kunt een product binnen 30 dagen retourneren nadat je je bestelling hebt ontvangen.

2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
Een volledige terugbetaling zal worden uitgegeven aan de oorspronkelijke betalingsmethode nadat we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat de producten niet geopend zijn geweest. Alle klanten moeten na het retourneren van het pakket contact met ons opnemen en ons voorzien van Track & Trace gegevens, zodat wij de terugbetaling kunnen verwerken.
Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 2 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken.

Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Modoo streven wij ernaar om ervoor te zorgen dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat zij bij ons gekocht hebben. Als je problemen hebt met de verzending of het product en je bent gefrustreerd, neem dan contact met ons op en ons team zal je direct helpen.

Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?

Als je besluit om je producten naar ons te retourneren binnen de 30 dagen bedenkperiode, is het goed om te weten dat wij het volledige bestelbedrag binnen 2 werkdagen naar jou zullen terugbetalen, zodra wij het product hebben ontvangen. De kosten voor de retourzending kunnen wij helaas niet vergoeden.

Volg onderstaande stappen om je product te retourneren:

  1. Stuur ons een mailtje op info@modoo.nl waarin je aangeeft dat je je bestelling of een deel van je bestelling te willen retourneren
  2. Wacht op een reactie van onze klantenservice of wij het retour kunnen accepteren. Zij zullen je ook voorzien van het retouradres (Let op: dit is niet het adres op onze website)
  3. In het geval dat we jouw retour kunnen accepteren doe je het volgende. Pak het retour te zenden product weer netjes en stevig in, bij voorkeur in de originele verpakking
  4. Verzend het pakketje naar het retouradres dat je ontvangen hebt van onze klantenservice
  5. Stuur onze klantenservice de Track & Trace code
  6. Wanneer je pakket is aangekomen en gecontroleerd zullen wij het bestelbedrag van de geretourneerde producten terugstorten middels de betaalmethode waarmee afgerekend is 

Producten die voldoen aan een of meer van de volgende punten kunnen helaas niet geretourneerd worden:

a. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar.
b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk);
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

Annulering van geplaatste bestellingen

Onze bestellingen worden direct in het verwerkingsproces gestopt, annuleren is daarom helaas niet mogelijk. 

Beschadigde producten bij aankomst

Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.

Voor de snelste oplossing stuur je ons een email met een foto waarop het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Voor defecten leveren wij de eerste keer altijd kosteloos een nieuw pakketje en kunnen we helaas geen terugbetaling uitvoeren. Komt het de tweede keer defect aan? Dan betalen we je volledige aankoopbedrag terug.

Voor vragen omtrent beschadigde product bij aankomst kun je contact opnemen via info@modoo.nl

Productiefouten of defecten na gebruik 

Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat zich na enige tijd een productiefout voordoet. Het moet echt gaan om een gebrek. Met andere woorden: het onderdeel is kapot en het voldoet niet meer aan de norm die de fabrikant heeft voorgeschreven. Slijtageonderdelen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten.

Voor vragen over productiefouten of defecten na gebruik kun je contact opnemen via info@modoo.nl

Levering van verkeerde producten

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Helaas kan het gebeuren dat er soms bestellingen doorheen glippen en wij je een verkeerd product leveren. Natuurlijk lossen we dit op en sturen we je kosteloos de juiste bestelling op.

Voor vragen over de levering van verkeerde producten kun je contact opnemen via info@modoo.nl

4. Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden u aan uw retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen.

5. Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?
Nee moet contact met ons opnemen voordat je een retourzending verstuurt, aangezien het retouradres anders kan zijn dan het adres waar uw bestelling oorspronkelijk vandaan kwam.

6. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@modoo.nl. Het team van Modoo Nederland werkt zeven dagen per week. Wij garanderen altijd een reactie binnen 24uur en helpen je graag verder!

7. Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Voor de snelste oplossing, voeg een foto bij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.